Linkkejä

Osa sivustojen materiaalista on kaikille avointa, osa rajattua. Rajattu sisältö toimii sivuston henkilökohtaisilla tunnuksilla tai työpaikan / yliopiston / ammattikorkeakoulun lisenssillä (linkki aukeaa alleviivattua tekstiä klikkaamalla).

CCNAP
Council on Cardiovascular Nursing and Allied Professions, Euroopan kardiologisen seuran jaosto kardiologisille hoitajille ja muille terveydenhuollon ammattilaisille. Lisätietoa myös Kansainvälinen yhteistyö -sivulta.

ESC
European Society of Cardiology, Euroopan kardiologinen seura.

European Journal of Cardiovascular Nursing
Vertaisarvioitu, kansainvälinen lehti välittää uutta tietoa kardiologisen hoitotyön alalta.

HOTUS
Hoitotyön tutkimussäätiön tehtävänä on toimia tutkimusnäytön välittäjänä hoitotyössä toimiville. Sivustolta löytyy hoitotyön suosituksia, esim. Omahoidon ohjauksen sisällöt sydämen vajaatoimintapotilaan hoitotyössä, sekä tietoa näyttöön perustuvan toiminnan jalkauttamisesta.

The Joanna Briggs Institute (JBI)
Kansainvälinen, voittoa tavoittelematon tutkimuslaitos tukee näyttöön perustuvaa toimintaa terveysalalla. JBI:n tietokanta on saatavilla organisaation lisenssillä OVID:n kautta. Suomen JBI-yhteystyökeskus tuottaa järjestelmällisiä katsauksia, kääntää JBI-suosituksia sekä levittää näyttöön perustuvaa tietoa.

Karpatiat ry
Valtakunnallinen sydänlihassairauksien potilasjärjestö.

Käypä hoito -suositukset
Riippumattomia, tutkimusnäyttöön perustuvia kansallisia hoitosuosituksia sekä tukea suositusten käyttöönottoon. Suosituksia mm. kardiologian sekä liitännäissairauksien alalta.

Oppiportti
Duodecimin ylläpitämä terveydenhuollon ammattilaisten täydenyskoulutuspalvelu verkossa.

Suomen kardiologinen seura
"yleishyödyllinen erikoislääkäriyhdistys"

Suomen sydänfysioterapeutit
Sydänpotilaiden parissa työskentelevien fysioterapeuttien yhdistys.

Sydänliitto
Euroopan vanhin sydänjärjestö.

Terveyskylä.fi ja sen Sydänsairaudet-talo
Erikoissairaanhoidon verkkopalvelu tarjoaa tietoa sekä potilaille että ammattilaisille. Sydänsairaudet-talosta löytyy tietoa aikuisten sydänsairauksista.

Terveysportti
Duodecimin ylläpitämissä tietokannoissa on ajankohtaista tietoa akuuttitialanteiden hoidosta ja pitkäaikaissairauksista, mm. Sairaanhoitajan tietokannat, Hoitotyön Pharmaca, Akuuttihoito-opas sekä Teho- ja valvontahoitotyön opas.